onsdag 28 oktober 2009

Ännu en jaktsäsong lider mot sitt slut....
Barro är nu 6 år och jag börjar bli mer och mer intresserad av att få para honom för att se vilken avkomma han kommer att ge. Jag tycker att Barro har många önskvärda egenskaper för en jakthund - både älg och björn - samt som familjehund.
Han har stor förmåga att finna älg, ställa älg och förfölja flyende älg. Detta beror nog på att Barro verkligen älskar att jaga älg!
Han har även en On/Off knapp som är mycket önskvärd eftersom älgjakten pågår en så liten del av året. Övriga året är han en snäll och trevlig familjehund som gärna är med på skoterutflykter och bus med barnen. Inomhus är han lugn och gör inte mycket väsen av sig.

Nu verkar det som om kenneln Lyckagårdens har gått i graven och eftersom detta är min första jämthund har jag inte så stort kontaktnät och är inte heller den som har så lätt att prata för mig och min hund. De flesta av inläggen på denna blogg har min sambo hjälpt mig med!

Jag har även varit i kontakt med avelsråden för Norrbotten och Västerbotten och de tycker också att Barro är en önskvärd hund att avla på.

Så har du eller någon du känner en tik som skulle kunna passa Barro - tveka inte att höra av dig!
Tel: 0960-20206 eller 070-3222110 eller ring bara och prata jakt och hund!

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Tjingeling! Gör ett litet besök hos dig från din sambos blogg. Vilken fin jämte ni har. Maken min har jagat i alldeles för många år hi,hi enligt mig. Vi ska till våren köpa oss en karelsk Björnhund. Mina svärföräldrar har en helt underbar jämte. Det är deras 3:e. Full av bus och älskar att jaga älg.Nilla